Масивен „изгубен“ астероид няма да удари Земята през 2024 г., казва НАСА
Снимка: nypost.com
New York Post | 2024-01-07 | 20:12:19

Масивен „изгубен“ астероид няма да удари Земята през 2024 г., казва НАСА

Кризата е предотвратена!

Изгубен астероид с тегло 54 милиона тона, достатъчно голям, за да опустоши региони на планетата, няма да удари Земята през 2024 г., казва НАСА.

Американската космическа агенция издаде добрата новина, след като британският BG News публикува доклад, в който се твърди, че има 1 на 10 милиона шанс 2007 FT3 да се удари в планетата на 3 март и 1 на 11,5 милиона шанс за сблъсък на октомври. 5.

Астероидът с дължина 328 ярда беше забелязан за първи път през 2007 г., преди да изчезне от полезрението на телескопите на астрономите, но учените все пак успяха да съберат достатъчно информация, за да изчислят риска от 89 потенциални удара със Земята тази година, според данни на НАСА.

С наближаването на потенциалните дати на сблъсъка официалните лица поясниха в изявление за The Standard, че „няма известни заплахи за сблъсък с астероид върху Земята по всяко време през следващия век.

„НАСА и нейните партньори усърдно наблюдават небето, за да открият, проследят и категоризират астероиди и близки до Земята обекти (NEO), включително тези, които може да се доближат до Земята“, каза говорител.

Космическата скала FT3 от 2007 г. остава в неизвестност, което е добра новина, защото ако в момента се хвърляше към планетата, НАСА щеше да знае.

„Важна бележка тук е, че планетарните учени определят приближавания на астероиди, които идват в рамките на 30 милиона мили от орбитата на Земята, като близки доближавания“, продължава изявлението.

Липсващият астероид беше много по-малък от астероида Chicxulub с ширина 10 мили, за когото се смята, че е причинил катаклизма, за който се смята, че е унищожил динозаврите, когато се блъсна в мексиканския полуостров Юкатан преди 66 милиона години, но щеше да бъде достатъчно голям, за да причини регионален опустошение.

Въпреки това има шанс 1 на 2700 Бену, малък астероид близо до Земята, да се сблъска със Земята през 2182 г., ако премине през „гравитационна ключалка“ през 2135 г., според НАСА.

Националното управление по аеронавтика и изследване на космоса събра проби от богатата на въглерод космическа скала на 4,5 милиарда години миналата година в опит да помогне на учените да разкрият тайната за произхода на живота на Земята.

През 2022 г. НАСА успешно разби космически кораб в астероид при 15 000 мили в час в тестово изпълнение, за да се подготви за отклоняване на масивна космическа скала, която всъщност заплашваше Земята, сценарий, който комично се обърка в научно-фантастичната сатира от 2021 г. „Не гледай нагоре.“

Източник: nypost.com